top of page

1. Allmänt

Nordline tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen samt GDPR(se längst ner på sidan). För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, dvs 18 år.Alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

2. Snabb leverans

I normala fall försöker vi expediera din beställning inom 1-2 dagar. Normalt sker all leverans med DHL eller brev. Vid skrymmande eller av annan orsak kan dock annat transportsätt förekomma.

4. Betalning

Kontakta oss genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Antingen med Wasa Kredit, Klarna faktura eller Klarna delbetalning – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen. Denna mikroupplysning görs internt hos Klarna och påverkar ej din framtida kreditvärdighet med avseende på antalet upplysningar.

5. Ej uthämtade paket

Ej utlösta paket debiteras med 295kr.

6. Ångerrätt

Nordline tillämpar distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick i original-emaballage. Nordline förbehåller sig rätten att debitera kund om så icke är fallet. Kunden står själv för returkostnaderna.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Varan återbetalas inom 30 dagar från att vi mottagit varan.

7.  Garanti

Vi har 2 års reservdelsgaranti på alla våra produkter (detta gäller för privatpersoner och produkterna får inte användas i offentlig miljö). Reservdelsgarantin innebär att om du skulle behöva byta något så skickar vi dig reservdelen och du ombesörjer själv bytet.

De flesta delarna är lätta att byta och vi kan hjälpa till med instruktioner och support. Vi har de flesta reservdelar på lager. Har vi den inte på lager ser vi till att ta hem den.

Garantin omfattar inte skador som orsakats av yttre omständigheter, ex åsknedslag, köld, fukt, vind, snö eller egna modifieringar och felaktig elanslutning. Inkoppling skall ske utföras av behörig fackman vilket även skall kunna styrkas i efterhand. Vi står heller inte för extra kostnader för inbyggda produkter, specialtransporter och kranlyft.

Garantin omfattar fabriksrelaterade fel som är fabriksrelaterade och som inte går att härleda till yttre påverkan och misskötsel.

Normala förslitningsdetaljer omfattas ej av garantin såsom tätningar, packningar, lampor och säkringar.

Badspecialisten förbehåller sig rätten till debitering för resor och reparationer som inte kan härledas till garantifel.

8. Reklamation av skadad vara

Synlig skada såsom skadat emballage eller produkt ska anmälas direkt vid mottagande. Övriga skador som upptäckts efter uppackning ska anmälas senast 7 dagar efter mottagande

9. Utlandsbeställningar

Nordline kan ta emot beställningar från andra länder än Sverige men då kan fraktkostnaden variera. Skicka ett e-mail till info@nordline.se så hjälper vi dig om du önskar göra en beställning.

Personuppgiftspolicy (GDPR)

bottom of page